MAP(a) smaku So Food
System pakowania MAP pomaga utrwalić świeżość i zachować walory dań gotowych So Food. W procesie ich produkcji bardzo ważną rolę odgrywa jakość surowców, sposób ich obróbki oraz temperatura utrwalania gotowych produktów. Wszystko to sprawia, że nie potrzebują konserwantów, by zachować świeżość.
Polacy od pokoleń wymyślali sposoby, które pomagają przechowywać surowce. Kisimy, pasteryzujemy, mrozimy albo używamy do ich przetworzenia wysokich temperatur. Wszystko po to, by zachować ich smak i wygląd oraz przedłużyć świeżość bez korzystania ze sztucznych konserwantów. W XXI wieku zebraną przez pokolenia wiedzę wykorzystuje technologia.
MAP, czyli Modified Atmosphere Packaging, to system pakowanie produktów w modyfikowanej atmosferze, stosowany w So Food.
– Pakowanie w modyfikowanej atmosferze oznacza, najprościej mówiąc, zastąpienie powietrza wypełniającego opakowanie, specjalną mieszaniną gazów, które wymieszane są w takich proporcjach, by produkt zachował swoje walory sensoryczne, w możliwie najdłuższym terminie – tłumaczy Aneta Izmer, główny technolog Stoczek Natura Sp. z o.o., która wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Makarony Polskie. – Ważny jest sposób przygotowania surowców, które składają się na pełnowartościowe danie. Wysokiej jakości surowce, wysoka temperatura obróbki i specjalny system pakowania, sprawiają, że w daniach nie są wykorzystywane konserwanty – dodaje.
Podstawowym zadaniem technologii jest zapewnienie wysokiej jakości żywności. Zagwarantowanie, że jakość uzyskana podczas produkcji nie zmieni się przez możliwie najdłuższy czas. Aby to osiągnąć, odpowiednio przetworzone surowce, pakuje się systemem MAP a następnie utrwala termicznie. Dzięki technologii produkcji i pakowania dania So Food na tackach można przechowywać poza lodówką do 12 miesięcy, a dania w miseczkach do 10 miesięcy.
W ten sposób technologia umożliwia konsumentom cieszenie się smakiem Hariry – warzyw po marokańsku, Kurczaka po tajsku z ryżem, Ciecierzycy w sosie curry z ryżem i marchewką albo Gołąbków wegetariańskich w sosie pomidorowym, w których składzie nie ma konserwantów przez długie miesiące.
Czyste etykiety, proste składy, wybór smaków, to wszystko zaprocentowało drugim miejscem na rynku dań gotowych dla marki So Food w 2021 roku, według raportu Nielsen.
So Food wprowadzono na rynek w 2020 roku i jak widać po wynikach sprzedaży produkty na tackach i w miseczkach zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów.